အလြန္တန္ဖိုးရွိေသာ ေစာဘဦးႀကီး၏ သမိုင္းဝင္စကား Zawgyi
Saw Ba Oo Gyi |
ဤစကားကို ကရင္-ဗမာခ်စ္ၾကည္ေရးထမင္းစားပြဲႏွင့္မုန႔္ဟင္းခါးစားပြဲကို ေစာဘဦးႀကီးအိမ္တြင္ က်င္းပခဲ့စဥ္တုန္းကအခ်ိန္တြင္ ဝန္းႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုႏွင့္အတူ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္နီႏွင့္ မြန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ ပါဝင္ခဲ့ပါသည္။
"သခင္ႏုနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ ေကြၽးေမြးတဲ့ထမင္းရာဇဝင္ကေတာ့ အေတာ္ရႈပ္သားပဲ။ စတာကေတာ့ ဟိုအရင္ ကရင္-ဗမာအဓိက႐ုဏ္းက စခဲ့တာပဲ။ ဂ်ပန္ေခတ္ကလြဲလို႔ သခင္ႏုနဲ႔ကြၽန္ေတာ္ဟာ လူခ်င္းခပ္လွမ္းလွမ္းပဲ ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ လပြတၱာၿမိဳ႕နယ္ ကရင္-ဗမာအဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ သတင္းေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါ သခင္ႏုက ကြၽန္ေတာ့္ထံစာေပးေခၚၿပီး လပြတၱာကိုသြားတရားၿပီးတရားေဟာဖို႔ အေရးအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သေဘာတူလိုက္ပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္သေဘာတူသလဲဆိုေတာ့ (အႀကံတူရန္သူ၊ အက်ိဳးတူမိတ္ေဆြ) ဆိုတဲ့စကားပုံအတိုင္းအဓိက႐ုဏ္းမလိုလားတဲ့ အက်ိဳးကတူေနတာကိုး။ ကရင္-ဗမာအဓိက႐ုဏ္းေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ရဘူးဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔သြားခဲ့ၾကတဲ့အခါမွာ ေစာသဒင္၊ မန္းဂ်ိန္းထြန္းေအာင္၊ ဆမားဒူးဝါးေနာင္၊ ဦးဝမ္းသူေမာင္တို႔လဲ ပါၾကပါတယ္။ (၇)ရက္ေလာက္အတူသြားမိတဲ့အခါ သခင္ႏုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးနားလည္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈပိုမိုရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ မိတ္ေဆြရင္းႀကီး ျဖစ္လာတာပါပဲ။
စေကာ့တလန္ျပည္၊ ဟိုင္းလင္းဒါးလူမ်ိဳးမ်ားဟာ ဧည့္သည္မိတ္ေဆြးမ်ားကို ေကြၽးေမြးတဲ့အခါ ဆားပါေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီဆားကို စားတဲ့လူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေကာင္းမႀကံအပ္ဘူးလို႔ အယူရွိပါတယ္။ ဗမာျပည္ေတာင္ေပၚမ်ားမွာလည္း သူ၏ထမင္းကိုစားၿပီးရင္ သူ႔ကို မေကာင္းအႀကံအပ္ဘူးဆိုတာရွိပါတယ္။ ေျမညီမွာလည္းပဲ ခင္ဗ်ားကို ကြၽန္ေတာ္မပစ္မွားပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားေကြၽးတဲ့ထမင္းဟာ က်ဳပ္လည္ပင္းထဲမွာရွိပါေသးတယ္ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ေက်းဇူးရွင္ ေက်းမစြပ္ေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့စကားပုံလည္းရွိပါတယ္။ (၇)ရက္ၾကာမွ်ခရီးထြက္ၾကစဥ္အခါက သခင္ႏုက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေကြၽးေမြးခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးရွိပါတယ္။ သခင္ႏုဟာ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ကို ႂကြလာလိုေသာ္လည္း အိမ္က တဲကုပ္ကေလးျဖစ္လို႔ မဖိတ္ၾကားခဲ့ပါဘူး။ ယခုအခါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဖိတ္ထားလို႔ ကြၽန္ေတာ္တဲကုပ္ကို သခင္ႏုေရာက္ခဲ့ပါၿပီ၊ ယခုအခါမွာလည္း သခင္ႏုကို ကြၽန္ေတာ္က ေကြၽးရျပန္ၿပီး။ ဒါေၾကာင့္ ယခုေတာ့ သူေကြၽးကြၽန္ေတာ္ေကြၽး ျဖစ္ရပါၿပီး။ ဒါဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးရင္းႏွီးစြာ အျပန္အလွန္ ေကြၽးေမြးၾကတဲ့ ရာဇဝင္ပါပဲ။”
ကြၽန္ေတာ္ဟာ ႂကြားမေျပာပါဘူး၊ ဗမာျပည္အတြင္းမွာ အေတာ္အႏွံ႔အျပားေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျပည္ပဆိုရင္လဲ အေရွ႕ဘက္၊ အေနာက္နဲ႔ ေျမာက္ဘက္တိုင္းျပည္မ်ားကိုလည္း ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီလိုေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ဒူးေတာင္ကိုယ္မယုံဘူး ဆိုတဲ့ ဗမာစကားပုံ တစ္ခုကို စဥ္းစားမိပါတယ္။ ကိုယ့္ဒူးကိုယ္မယုံရင္အျခားသူကိုယုံရမလား။ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းဟာ ကိုယ့္ဒူးျဖစ္ပါတယ္။ အျခားလူဆိုတာက အဂၤလိပ္၊ အေမရိကန္၊ တ႐ုတ္၊ ႐ုရွားစတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ သည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလိုတာက မယုံရသူကို အားမကိုးသင့္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လည္း အားမကိုးပါဘူး။ ခင္းဗ်ားတို႔လည္း အားမကိုးပါနဲ႔။
ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္က “ခင္းဗ်ားတို႔ တိုင္းျပည္ကို မအုပ္ခ်ဳပ္ပါဘူး၊ ကုန္ကူးလိုပါပဲ” လို႔ ကြၽန္ေတာ့္ကိုေျပာဖူးပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ျပည္မွ လူေတြဟာ ကုန္သည္ခ်ည္းပါပဲ။ ကုန္သည္ဆိုေပမယ့္ ကုန္သည္႐ိုး႐ိုးမဟုတ္ဘူး။ ကုန္သည္သာမက အကုန္သယ္မွာ၊ အခုတစ္ေခါက္ သူတို႔ျပန္လာရင္ေတာ့ အကုန္ပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ျပန္ဝင္ခ်င္လို႔ ထင္ၾကေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီေလာက္အထင္မေသးပါဘူး။ သူတို႔အေၾကာင္းကြၽန္ေတာ္ပိုသိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ကြၽန္ေတာ္ခပ္ရွင္းရွင္း ေနခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကို အားမကိုးဘူး။ ဒါတင္မကေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လိုလားတဲ့ သီးျခားျပည္နယ္အတြက္ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ မတရားဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ပါဘူး။ တရားလမ္းရွိတဲ့အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္သြားမွာပဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားကို သတိေပးလိုတဲ့ အခ်က္မ်ားလည္းရွိပါတယ္။ မိမိတို႔လိုတဲ့ သီးျခားျပည္နယ္ေတာ့ရွိပါၿပီးဆိုပါေတာ့၊ မိမိတို႔ဟာ ဒီသီးျခားနယ္နဲ႔တန္ရဲ႕လား၊ မတန္ရင္ ဒီသီးျခားနယ္ေတာင္းဖို႔ ေကာင္းမလားဆိုတဲ့အခ်က္ကိုလည္ အထူးစဥ္းစားဖို႔ရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကရင္မ်ားဟာ သီးျခားနယ္နဲ႔တန္ရဲ႕လားလို႔ေမးရင္ တန္တယ္လို႔ ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔နယ္ကို ဘယ္သူအုပ္ခ်ဳပ္မလဲေမးရင္ ကရင္ပဲ အုပ္ခ်ဳပ္မယ္။ ကရင္မွ မအုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲေျပာၾကလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္တိုင္က သူခိုးဓါးျပလူဆိုးေတြအုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ႀကိဳက္မလားလို႔ ေမးရင္ မႀကိဳက္ဘူးလို႔ ေျဖၾကလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတိုကိုယ္တိုင္က သူခိုးဓါးျပေတြျဖစ္ေနရင္ ဒီးသီးျခားနယ္နဲ႔ခင္ဗ်ားတို႔တန္မလား၊ မတန္ဘူးလားလို႔ ဆိုရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သတိေပးလိုတာက သီးျခားနယ္နဲ႔ေနလိုရင္ သီးျခားနယ္နဲ႔ တန္ေအာင္ေနၾကပါ။ သူခိုးဓါးျပမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကရင္ေတာ့ သီးျခားနယ္ေျမနဲ႔ မတန္ေသးဘူး။ ဒါကို ခင္ဗ်ားတို႔ အထူးစဥ္းစားၾကပါ။
မအူပင္ေငြတိုက္ကို ေဖါက္သြားသူမ်ားဟာ ကရင္(၁၉)ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ၾကားရတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥပမာေလးတစ္ခုေျပာလိုပါတယ္။ ေျမာင္းျမနယ္ သိလႅာဆိုတဲ့ ႐ြာတစ္႐ြာမွာ အသက္(၆၀)ေက်ာ္ ဦးလြန္းေဘာ္ဆိုတဲ့ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သားသမီး ၁၂ေယာက္၊ ေျမးျမစ္မ်ားလည္းရွိပါတယ္။ သူ႔မွာလယ္နည္းနည္းရွိ႕တဲ့အျပင္ အသီးအႏွံစိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ဥယ်ဥ္လည္းရွိတယ္။ ဝက္၊ ဘဲ၊ ၾကက္တို႔ကိုလည္း ေမြးထားတယ္။ သူ႔႐ြာက လမ္းဆုံက်တဲ့အတြက္ ခရီးသည္မ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ တည္းခိုၾကတဲ့အခါ ခရီးသည္တိုင္းလိုလိုပဲ ထမင္းေကြၽးပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက အသီးအႏွံမ်ားကို မခူးရ ဆိုတဲ့စာေရးထားတယ္။ ခိုးလည္း မခိုးရဲၾကဘူး။ တကယ္လို႔ သစ္သီးခိုးတာမ်ားကိုေတြ႕ရင္ေတာ့ ဒီခိုးတဲ့လူဟာ မသက္သာဘူး။ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္ခ်ေတာ့တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အဲ့ဒီ႐ြာအဘိုးႀကီး အိမ္ေရာက္သြားလို႔ ဧည့္သည္အျဖစ္ ေခတၱတည္းခိုစဥ္ သူ႐ိုက္ႏွက္ပုံ အေၾကာင္းေတြၾကားရေတာ့ အေၾကာင္းသိခ်င္တာနဲ႔ အဖိုးႀကီးနားကပ္ၿပီး “ဖထီး သစ္သီးေလးတစ္လုံးခိုးတာနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ဒါေလာက္ျပင္းျပင္းထန္ထန္႐ိုက္တာလဲ”လို႔ေမးၾကည့္ေတာ့ ဖထီးက “က်ပ္ဆႏၵက ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ သူခိုးမျဖစ္ေစလိုဘူး၊ သူခိုးတာၾကည့္ေနလိုက္ရင္ သူ႔အိမ္သားေတြပါ သူခိုးမ်ိဳးျဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္၊ သူခိုးမ်ိဳးမျဖစ္ၾကေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔႐ိုက္တာပါပဲ”လို႔ျပန္ေျပာတယ္။
အဲ့ဒီအေၾကာင္းေလးေတြကို ေတြးၿပီးေတာ့ မအူပင္မွာျဖစ္တဲ့ကိစၥဟာ ကရင္ေလး(၁၉)ေယာက္ဆိုေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္းလည္းကရင္ပဲ၊ (၁၉)ေယာက္လည္းကရင္ပဲ၊ ေငြကလည္းမနည္း။ ဒီေငြေတြကို ျဖန႔္လိုက္တဲ့အခါမွာ ကရင္တစ္မ်ိဳးသာလုံးထံပ်ံ႕သြားမယ္။ ပ်ံ႕သြားရင္ကရင္တစ္မ်ိဳးသားလုံးသူခိုးမ်ိဳးေတြျဖစ္ကုန္မွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္သူမ်ိဳးေတြမျဖစ္ရေလေအာင္ေငြအစားျပန္ဆပ္ႏိုင္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေရွ႕ေဆာင္ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ ျပဌာန္းလိုက္ပါၿပီ။ တစ္မ်ိဳးလုံး ဓါးျပမျဖစ္ရေလေအာင္ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔(KNU)တစ္မ်ိဳးလုံးကဒီေငြကို ဆပ္ရမွာပဲ။ ဘယ္အထိဆပ္မလဲဆိုရင္ ကြၽန္လုပ္ၿပီးဆပ္ရမွာပဲ။ ဆပ္မယ္ဆိုတာက ေျပာေတာ့လြယ္တယ္။ ဘယ္လိုဆပ္မလဲေမးစရာရွိတယ္။ အျခားသူမ်ားမဆပ္ခင္ကြၽန္ေတာ္ကစျပၿပီးဆပ္ရမွာပဲ။ မေန႔ညက ဒီအေရးေတြးၿပီး တစ္ညလုံးအိပ္လို႔မရပါဘူး။ လယ္ဧက (၁၀၀၀)ကိုျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရအားအပ္ႏွင္းေပးဆပ္လိုက္ပါမယ့္။ အခုလယ္ကိုခ်က္ခ်င္းမယူေသးရင္ လယ္ေျမျပည္သူပိုင္သိမ္းၿပီးေနာက္ ထားတဲ့တန္ဖိုးအတိုင္း ဆုံးျဖတ္တာေပါ့။ ပိုက္ဆံမရွိလို႔ခါးသာမလွရွိမယ္။ ဝမ္းေတာ့ ဝႏိုင္ပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မိန္းမသေဘာတူၿပီးျဖစ္တာကို ကြၽန္သိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္လက္ၿပီး တစ္ျပည္လုံးသေဘာေပါက္ေအာင္လုပ္ျပပါဦးမယ္။
ဒီျပင္ ကိစၥတစ္ခုရွိေသးတယ္။ ဒါက တစ္ျခားမဟုတ္ဘူး။ နာမည္ႀကီးေနတဲ့အင္းစိန္ကိစၥပါပဲ။ ကရင္ေတြလက္နက္မ်ား ေဖာက္ယူသြားၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သတင္းစာေတြကလည္း ဘာမဆိုကရင္ေတြဆိုၿပီး အားလုံးသိမ္းႀကဳံးေရးၾကတာပါပဲ။ တစ္ခုေျပာလိုတာက အင္းစိန္မွာျဖစ္တာက ကရင္ဆိုတာဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့ကရင္လည္းရွိ၊ မေကာင္းတဲ့ကရင္လည္းရွိေလေတာ့ အေကာင္းနဲ႔မေကာင္းခြဲျခားေရးၾကရန္ကိုလည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမွာ (KNU)အျပစ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ဒီလက္နက္ေတြျပန္ေပးေအာင္ေတာ့ ေတာင္းပန္ရဦးမွာပဲ။”
“ကရင္လူေကာင္းမ်ားလက္တြင္ ရွိတဲ့လက္နက္မ်ားကို ဒီေန႔ကစၿပီး ႏွစ္လအတြင္းျပန္ထမ္းပို႔ၾကပါလို႔ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒီေတာင္းပန္တဲ့ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္လို႔လဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ေဆာင္႐ြက္ၾကပါမယ္။ အမ်ိဳးသားစိတ္မရွိသူ ကရင္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ေသနတ္ကိုယူၿပီး မသမာသူမ်ားလက္ကိုေရာင္းစားရင္ ေရာင္းစားမွာပါပဲ။ ဒါေတြဟာလည္း မဆိုင္ေပမယ့္ အပ္ေအာင္လုပ္ရမွာပဲ။ မအပ္ရင္ေတာ့ ဆုံးမရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ယခုလိုေျပျပတဲ့အတိုင္းေတာင္းပန္ေဆာက္႐ြက္လို႔မွမရရင္ (KNU)ဥကၠဌအျဖစ္ႏႈတ္ထြက္လိုက္ပါမယ္။”
ယခုႂကြေရာက္လာၾကတဲ့ လူႀကီးမင္းမ်ားမွာ ဗမာ၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ မြန္စသျဖင့္ စုေပါင္းေရာက္လာၾကေသာ ပရိတ္သတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဇစ္ျမစ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ အားလုံးေဆြမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ရာေဆြမ်ိဳးဆိုတာလည္းရွိပါေသးတယ္။ ဒီကြၽႏ္ုပ္တို႔ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို ဖန္တီးလုပ္ကိုင္ႏိုင္ၾကတာဟာ ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ေဆြးမ်ိဳးေတြျဖစ္လို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။”
“သည္ေနာက္ အေရးတႀကီးလုပ္စရာရွိတာကေတာ့ ႐ြာေတြမွာ ေၾကာက္လန႔္ၿပီး တစ္႐ြာမွတစ္သို႔ေျပာင္းေ႐ႊ႕ေနထိုင္ၾကတဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြေၾကာက္လို႔ေျပးၾကရတာလည္းရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကရင္ကိုေၾကာက္လို႔ဗမာက ေျပးရတာလည္းရွိတယ္။ ဗမာကိုေၾကာက္လို႔ ကရင္ေတြေျပးရတာလည္းရွိတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒါေတြဟာ လူမသမာေတြေၾကာင့္ဒီလိုျဖစ္တာပဲ။ ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္လူေကာင္းေတြစုၿပီးေဆာင္႐ြက္ရလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ (KNU)က လက္လွမ္းမီသမွ်တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္သြားမွာပဲ။”
“မိမိတို႔ဆိုင္ရာနယ္မွ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ထြက္ေျပးသြားတဲ့ဗမာမ်ားရွိရင္ စိတ္ခ်လက္ခ်ျပန္လာဖို႔ကို ကရင္ေရာဗမာေရာေပါင္းၿပီးသြားေရာက္ျပန္ေခၚမယ္။ ထို႔အတူ ကရင္မ်ားကိုျပန္ေခၚတဲ့အခါမွာလဲ ဗမာေရာကရင္ေရာေပါင္းၿပီးသြားေခၚရမယ္။ အေျပာနဲ႔မၿပီးဘူး။ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ရမယ့္ကိစၥျဖစ္တယ္။
ပုသိမ္မွာက်င္းပၿပီးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကြန္ဂရက္အစည္းအေဝးအၿပီးမွာ ဗမာျပည္သူလူထုက အကူအညီေတာင္းပါက တိုင္ျပည္ေအးခ်မ္းေရးအတြက္ ကူညီေဆာင္႐ြက္မယ္လို႔အတိအလင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အကူအညီေတာင္းရင္ေပးဖို႔အသင့္ပါပဲ။ လုပ္ရန္စည္းမ်ဥ္းလည္းဆြဲေနပါတယ္။"
သို႔ေၾကာင့္ ဤေတြ႕ဆုံမႈတြင္ KNU ဥကၠဌေစာဘဦးႀကီးေျပာခဲ့ေသာစကားၿပီးဆုံးပါၿပီး။
Note - ေမာင္စင္ၾကယ္, "ေစာဘဦးႀကီးႏွင့္လူမ်ိဳးစု၏ႏိုင္ငံေရးျပသနာ"မွျပန္လွန္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္သည္။
Comments
Post a Comment